O nas

Lubimy czytać i dlatego jako rodzice chcieliśmy zainteresować książkami syna. Oglądaliśmy i czytaliśmy razem mnóstwo książeczek. Antek z dnia na dzień stał się molikiem książkowym, a dostępne w księgarniach i bibliotekach pozycje przestały już nam wystarczać - zaczęliśmy więc sami tworzyć dla niego grafiki niespotykane w książeczkach dla dzieci. Odwiedzający go rówieśnicy wykazywali żywe zainteresowanie naszą kolekcją obrazków. Pomyśleliśmy, że dzięki tym obserwacjom moglibyśmy zrobić najlepszą książeczkę dla niemowląt jaka kiedykolwiek powstała. Zgłębialiśmy wiedzę z zakresu psychologii rozwoju człowieka, kognitywistyki, optyki oraz medycyny. Szukaliśmy najlepszego nośnika - bezpiecznego i trwałego. Idealnym rozwiązaniem okazała się technologia stosowana w produkcji nowoczesnych koszulek sportowych. Uszyliśmy pierwsze prototypy, które pokazaliśmy specjalistom - pedagogom, psychologom oraz przede wszystkim dzieciom. Poznaliśmy różne opinie. Po miesiącach konsultacji i prób, powstały dwie pierwsze książeczki. W tym czasie pojawiły się nowe pomysły na kolejne książeczki oraz zabawki, a także na oprogramowanie, metody nauczania, instrumenty muzyczne i place zabaw. Wszystko to według nowatorskiej formuły, którą nazwaliśmy Parenti. Aby zgromadzić kapitał niezbędny do realizacji tych pomysłów, zdecydowaliśmy się na finansowanie społecznościowe poprzez platformę crowdfundingową. Nasza kampania - pomimo dużego zasięgu - nie osiągnęła zakładanych rezultatów. Jednak to nas nie zniechęciło. Za ostatnie rodzinne oszczędności kupiliśmy maszynę do szycia oraz materiały. I tak oto zostaliśmy producentami zabawek.

Kamila jest ekonomistką i działaczką społeczną, Szymon - specjalistą od zarządzania i artystą, a Antek - naszym inspiratorem. W Parenti łączymy życiowe pasje całej naszej trójki, aby dawać Wam najlepsze zabawki na świecie.

Uważamy, że punktem wyjścia do stworzenia nowej zabawki powinno być wspieranie rozwoju i trenowanie młodych ludzi do życia w społeczeństwie. W praktyce zwykle tym punktem wyjścia są gusta dorosłych, kreowane przez mechanizmy rynkowe. Zauważyliśmy, że trendy w branży dziecięcej sprzyjają krzewieniu konsumpcjonizmu i oswajaniu dzieci z tandetą.
Chcieliśmy dać Antkowi coś lepszego, aby od początku właściwie kształtować jego wrażliwość. Teraz dzielimy się tym z Wami.

Kamila, Szymon i Antek